Testování MotoGP v Barceloně a MotoE ve Valencii

Po závodech MotoGP v Katalánsku jezdci na okruhu zůstali i dnes, kdy je čekal jednodenní test. Trochu níž ve Valencii naopak probíhal test nové třídy MotoE, která při dřívějších testech v Jerezu shořela a nyní jde o první test po obnovení.

Zdroj: MotoGP, Twitter, Týmy

Test MotoGP – Barcelona 2019

Jezdci mistrovství světa silničních motocyklů si po sedmé Velké ceně letošní pauzy neměli ani čas oddechnout a rovnou se pustili do další práce na svých motorkách. V pondělí byl na programu oficiální jednodenní test a spousta týmů tu zkoušela nové díly. Nejlepší čas zajel Maverick Viñales, který den ukončil s časem 1:38,967, se kterým se jako jediný dostal pod hranici 1:39. Kromě nejlepšího času najezdil úctyhodných 98 kol. Za ním skončil jen o 0,047 s Franco Morbidelli, další jezdec na Yamaze. Trojici nejlepších doplnil včerejší vítěz závodu Marc Marquez s rozdílem 0,243 s.

Motorky Marca Marqueze

Maverick Viñales i jeho týmový kolega Valentino Rossi netestovali nic velkého. Novinky očekávají, že je budou mít na test v Brně, který bude po naší Velké ceně. Valentino zkoušel nový výfukový systém a také zadní brzdu na prst. Den ukončil na čtrnácté pozici se ztrátou jedné vteřiny na svého týmového kolegu. Fabio Quartararo, čtvrtý jezdec Yamahy, který v neděli oslavil své první pódium ve třídě MotoGP, se soustředil na své starty a také pracoval s novými pneumatikami Michelin. Den ukončil na páté pozici.

Marc Marquez měl v testu k dispozici tři motorky – jednu standardní, jednu karbonovým krytem rámu a jednu, která vypadala jako model z roku 2018, na které jezdí Takaaki Nakagami. Celkem dnes najezdil 80 kol, ale vše nešlo úplně podle plánu, když spadl ve čtvrté zatáčce. Pád se nevyhnul ani jeho týmovému kolegovi Jorgemu Lorenzovi, který těžce spadl v deváté zatáčce a jeho motorka skončila až na bariérách. Po pádu byl v pořádku a v testu dál pokračoval. U satelitního týmu LCR Honda jezdil Takaaki Nakagami na letošní specifikaci RC213V, zatímco jeho týmový kolega Cal Crutchlow zkoušel nové aerodynamické kapoty. Ty měl na své motorce také Jorge Lorenzo. Honda tu měla testovacího jezdce Stefana Bradla, který najezdil 84 kol.

Honda RC213V Jorgeho Lorenza

Alex Rins z továrního týmu Suzuki pracoval s vylepšeným šasi své GSX-RR, což měl i jejich testovací jezdec Sylvain Guintoli během celého víkendu v Katalánsku. Joan Mir po skvělém nedělním výsledku netestoval nic speciálního, soustředil se hlavně na různé nastavení a pokračoval v adaptaci na stroj MotoGP.

Nejlepším jezdcem italské Ducati byl nováček Francesco Bagnaia ze satelitního týmu Pramac Racing. Úřadující mistr světa třídy Moto2 test ukončil na šestém místě, ale i on spadl. Jeho pád se odehrál ve 13. zatáčce, ale nic se mu nestalo. Jeho týmový kolega Jack Miller testoval nový „box“ na zadku své GP19. Celkem najezdil 60 kol a skončil na devátém místě. Andrea Dovizioso z továrního týmu Ducati jezdil s karbonovým krytem na rámu, což vypadalo podobně, jako na GP18. Dovi skončil až dvanáctý a jeho týmový kolega Danilo Petrucci byl jen 0,008 s rychlejší, takže obsadil 11. příčku. Karel Abraham se také testu zúčastnil a najezdil 35 kol. Ze své motorky musel ve čtvrté zatáčce seskočit, protože mu začala hořet.

Danilo Petrucci

Tovární tým KTM měl na trati tři jezdce, když tovární dvojici Pol Espargaro a Johann Zarco doplnil nový testovací jezdec Dani Pedrosa. Dani testoval nový zadek. Johann byl z této trojice nejlepší a skončil na 15. místě. Pol naopak spadl ve druhé zatáčce, ale ani jemu se nic nestalo.

Tým Aprilia Racing Gresini se musel obejít bez Aleixe Espargara, který po nedělním pádě musel test vynechat kvůli poraněnému levému kolenu. Jeho týmový kolega Andrea Iannone zkoušel karbonovou kyvnou vidlici. Testovací jezdec Bradley Smith si dal slušnou porci 88 kol.

Kompletní výsledky

24 BRADL, Stefan Team HRC 1:41.429 2.462 0.186 75/84
25 PEDROSA, Dani Red Bull KTM Factory Racing 1:41.824 2.857 0.395 38/51

Maverick Viñales

„S testem jsem docela spokojený, ne kvůli času na kolo, ale kvůli tomu, jakým způsobem jsme test zvládli, protože bylo důležité vyzkoušet spoustu věcí. Celý tým tvrdě pracoval a na motorce jsme vyměnili spoustu věcí. Skončit na čele je pro nás důležité, ale také pro mechaniky, kteří celý den tvrdě pracovali. Nejdůležitější věcí je ale můj pocit na motorce, který byl opravdu dobrý a uvidíme, zda si to udržíme i do příštího závodu v Assenu. Docela hodně jsme změnili nastavení motorky, protože si myslíme, že jsme našli jedno místo, které nám může pomoci do závodu a vypadá to, že to funguje. Takže budeme pokračovat tímto směrem a získáme na motorce větší jistotu. Zpětná vazba od nových pneumatik Michelin je dobrá. Přilnavost pneumatiky je dobrá, takže jsem byl schopný zajet opravdu dobrá kola. Doufám, že tyto pneumatiky budeme mít v budoucnu, protože naší motorce hodně pomůžou. Nyní jsme ale v roce 2019 a musíme se zlepšovat závod od závodu.“

Valentino Rossi

„Vyzkoušeli jsme některé jiné věci, zejména s elektronikou, kontrolou trakce a motorové brzdě, abychom se nějak zlepšili. Zkusili jsme také nějaké mechanické věci, nějaké díly motorky. Některé věci jsou dobré, jiné normální, ale celkově jsme nalezli něco pozitivního. Pracovali jsme také trochu s výhledem do budoucna, také pro příští rok, ale i pro příští závod. Zaznamenali jsme malý rozdíl a doufám, že můžeme být rychlejší. Pneumatiky Michelin jsou fantastické! Odvedli dobrou práci, protože zlepšili přilnavost při akceleraci. Můžete plyn otevřít dřív a jet rychleji, takže nové pneumatiky jsou lepší.“

Marc Marquez

„Byl to velice dobrý test a byli jsme schopní získat spoustu informací poté, co jsme vyzkoušeli několik jiných věcí do budoucna. Nehleděli jsme jen na letošní rok, ale také do budoucna a jakým směrem potřebujeme jít. Soustředili jsme se tak na rok 2020 a také druhou část sezóny. Vyzkoušeli jsme nové šasi a nějaké nové aerodynamické části. Jako vždy, byla tu u všeho nějaká pozitiva, ale také negativa. Odpoledne jsme udělali další krok a uvidíme, jak to využijeme v Assenu.“

Jorge Lorenzo

„Pád během testu hodně ovlivnil moji rychlost a výdrž. Byl to velký pád v deváté zatáčce, udělal jsem v kačírku hodně salt. Měl jsem štěstí, že jsem si nic nezlomil, ale bolí mě lokty, prsty a záda, ale potřebovali jsme během dne dál pokračovat v práci. Více jsme pracovali na aerodynamice a některých malých detailech na šasi. Některé věci byly pro příští závody, ale některé pro příští rok. Chci opět poděkovat Hondě za zorganizování cesty do Japonska a jejich rychlý vývoj.“

Alex Rins

„Dnes jsme zjistili, že modifikované šasi má spoustu pozitivních věcí, ale jsou tu také nějaké věci, které potřebujeme zlepšit. Není tu moc věcí, které změnit, ale do budoucna to budeme vyhodnocovat, abychom z toho dostali to nejlepší. Najezdil jsem docela hodně kol a celkově si myslím, že můžeme být spokojeni s tím, jak to šlo.“

Joan Mir

„Jsem spokojený, protože jsem zlepšil moje celkové tempo a tempo v rychlém kole. Celý den jsme dobře pracovali a trochu se zlepšili v každé oblasti motorky. Nesoustředili jsme se na jednu věc, ale více na celkový pocit s motorkou a zlepšení mých zkušeností.“

Danilo Petrucci

„Jsem spokojený s tím, jak test probíhal. Vyzkoušeli jsme několik aktualit v otázce šasi, elektroniky a aerodynamiky. Nalezli jsme nějaká řešení, která mi přináší lepší pocit na motorce. Celkově jsme zlepšili pocit vpředu a při zatáčení uprostřed zatáček. Trať byla možná rychlejší, než včera, ale byli jsme rychlí s použitými pneumatikami, což nikdy není jen tak. Využijeme některé z těchto aktualit v příštím závodě v Assenu, kde budeme vycházet z tohoto základu a budeme se snažit udržet pozitivní chvíle.“

Andrea Dovizioso

„Byl to pozitivní test, ve kterém jsme se soustředili na několik oblastí. Vyzkoušeli jsme nové pneumatiky Michelin a aktuality na šasi , které nám daly dobrý pocit, hlavně při nájezdech do zatáček, což ale dokážeme posoudit až při závodě. Včera to nešlo tak, jak jsme plánovali, ale je důležité dál tvrdě pracovat, abychom poznali, kde máme větší prostor pro zlepšení a další zvýšení naší konkurenceschopnosti. Od Assenu se budeme snažit využít tyto aktuality v naši výhodu.“

Dani Pedrosa

Pol Espargaro

„Vyzkoušeli jsme hodně věcí na šasi a také elektronice, protože jsme měli celý víkend problémy ve 12. a 13. zatáčce. Lehce jsem spadl a nemohl zajet rychlejší čas. Musíme se dívat na závody, které přijdou, zda jsme nalezli něco pro zlepšení. Pracovali jsme i na aerodynamice a ostatních aspektech, jako je změna směru s motorkou. Jsem spokojený. Motorku, se kterou jsme tady dokončili závod, budeme používat v Holandsku, protože máme dobrý balíček a bude zajímavé vidět, jak bude fungovat v chladnějších podmínkách.“

Johann Zarco

„Dostal jsem nové šasi a jiné sedlo, abych to vyzkoušel a zlepšil. Není to jednoduchá práce, protože když změním věci, cítím se lépe, ale není to okamžitě vidět, takže potřebuji tlačit na sebe, abych zajel rychlejší časy na kolo a díly využil. Dnes jsem se v porovnání se sobotním kvalifikačním časem zlepšil, takže jsem docela spokojený. Všichni byli dnes velice rychlí a bylo to opravdu těžké, ale musíme dál tvrdě pracovat.“

Nyní jezdce na trati vystřídají někteří závodníci třídy Moto2 a Moto3 a oficiálně se do závodů vrátí za necelých čtrnáct dní v holandském Assenu, kde se pojede osmá Velká cena letošní sezóny.

Hector Garzo

Test MotoE Valencie – 1. den

Souběžně s tímto testem se o několik kilometrů na jih rozjel test nové třídy MotoE. V této kategorii jde ale o třídenní test, takže jezdci na trati stráví mnohem více času a vynahradí si ztracený čas z úvodu sezóny, kdy jim motorky v Jerezu shořely. Nejlepší čas zajel Hector Garzo z týmu Tech3 E-Racing, který den ukončil s časem 1:41,743. Za ním skončili Eric Granado z týmu Avintia a třetí Niki Tuuli z Ajo MotoE.

Čas 1:42,136 zajel Mike Di Meglio, bývalý mistr světa a současný jezdec týmu EG 0,0 Marc VDS. Úspěšný den neměl jeho krajan Randy de Punet. Jezdec týmu LCR-E ze své motorky vystoupil v 11 zatáčce po highsideru a musel na rentgen nohy. Na motoru by se ale měl vrátit. Pětici nejlepších doplnil Nico Terol z týmu Openbank Angel Nieto s časem 1:42,155.