Výsledky 2. dne testu MotoGP v Sepangu

Na okruhu v Sepangu v Malajsii dnes pokračoval předsezónní test MotoGP a zde jsou jeho výsledky.

Zdroj: MotoGP, týmy

Závodníci královské třídy MotoGP mají za sebou druhý den prvního letošního předsezónního testu, ve kterém zavítali na okruh Sepang v Malajsii. Navázali tak na včerejší práci, kdy se hlavně po dlouhé dvouměsíční pauze vrátili zpátky do sedel svých strojů. Všechny týmy se snaží vyzkoušet spoustu dílů, na kterých v pauze pracovali, a vybrat to nejlepší do letošní sezóny.

Nejrychlejší čas dnes nakonec zajel Maverick Viñales z týmu Monster Energy Yamaha, který se do čela výsledkové tabulky dostal až v samotném závěru osmihodinového testování. Španěl ve svém předposledním kole zajel čas 1:58,897, takže o osm desetin vylepšil včerejší maximum Marca Marqueze. Maverick patřil také mezi nejaktivnější závodníky, když má na svém kontě 63 kol. Jeho týmový kolega Valentino Rossi naopak svůj nejlepší čas zajel hned na začátku, když už v osmém kole zajel 1:59,625. Oproti včerejšku se tak zlepšil o čtyři desetiny vteřiny a skončil opět na šestém místě. Celkem najezdil 51 kol.

Alex Rins

Ještě předtím, než se dostal do vedení Maverick Viñales, figuroval na první příčce Alex Rins z týmu Suzuki Ecstar. Alex už včera podával velice dobré výkony a na to dnes navázal. Nyní ztratil 0,527 s, ale je jasné, že tento test rozjel velice dobře a zatím ukazuje, že chce bojovat o přední pozice. Jeho týmový kolega Joan Mir je nováčkem v královské třídě, takže se dál seznamoval s novým strojem a den ukončil s časem 2:00,876, takže se vešel do ztráty dvou vteřin a je na 21. místě.

Nejlepším jezdcem na stroji Ducati byl třetí Jack Miller, který má letos tovární podporu. Jack dnes také zkoušel jednu z nádrží, kterou měl v loňském roce Jorge Lorenzo. Na Alexe Rinse ztratil jen 0,093 s a o dalších 0,045 s za ním skončil tovární jezdec Andrea Dovizioso. Pětici nejlepších doplnil Cal Crutchlow, který se včera vrátil na trať po těžkém zranění. Cal postupně získává rychlost a nakonec byl nejlepším jezdcem na Hondě. Marc Marquez, který kromě motorky testuje i v prosinci operované rameno, dnešek nakonec ukončil na osmé pozici a celkem najezdil 37 kol. Svůj nejlepší čas zajel také na začátku dne už v pátém kole.

Francesco Bagnaia

Nejaktivnějším jezdcem na trati byl Tito Rabat, který zajel 75 kol a stejně jako včera byl nejrychlejší až ke konci dne. Nyní obsadil sedmé místo se ztrátou 0,767 s. Desítku nejlepších doplnili Danilo Petrucci a Takaaki Nakagami. Nejlepším jezdcem na stroji KTM byl jedenáctý Johann Zarco a nejlepším nováčkem je dvanáctý Francesco Bagnaia.  Aleix Espargaro s Aprilií opět obsadil 13. místo a svůj čas oproti včerejšku zlepšil o půl vteřiny. Český závodník Karel Abraham skončil na 22. místě s časem 2:01,245 a ztrátou 2,348, který zajel v 9. kole z celkových 56.

Marc Marquez

„Dnes jsme pracovali podobně, jako včera. Zkoušeli jsme pár nových věcí, těch nejdůležitějších pro Hondu. Den jsem začal dobře, ale jakmile se mi začalo zhoršovat rameno, tak jsme přestali, abych byl schopný zítra pokračovat. Nemůžu jet tak, jak bych chtěl. Obvykle jsem jezdec, který brzdí velice pozdě a hluboko do zatáčky, ale to teď dělat nemůžu a musím brzdit dřív a plynuleji. Vzhledem k motorce, tak jsme pracovali hlavně na výjezdech ze zatáček, protože se někdy na tomhle okruhu hodně změní přilnavost.“

Maverick Viñales

„Upřímně, dnes jsme se snažili pracovat opravdu tvrdě na závodním tempu. Pořád jsme používali nastavení pro závod. Cítil jsem se dobře a přibližně kolem poloviny jsme zajeli dobré časy na kolo, zejména během závodní simulace, když bylo horko a malá přilnavost. Takže jsem opravdu spokojený s tím, jak jsme dnes pracovali. Na motorce jsme udělali dobré zlepšení, takže v tom potřebujeme pokračovat i zítra.“

Valentino Rossi

„Pokračovali jsme v práci, protože v některých místech se potřebujeme zlepšit a dnes to nebylo špatné. Našli jsme něco, co zlepšilo výkon a myslím, že jsme odvedli dobrou práci. Nakonec bylo moje tempo pokaždé docela silné. Takže jsme docela pozitivní z druhého dne a ještě máme něco na testování na zítra. Budeme se snažit pokračovat v práci a uvidíme, jaká bude naše situace na konci těchto tří dní.“

Alex Rins

„Dnes to byl velice pozitivní den. Zkoušeli jsme nové kapoty, některé nové nastavení elektroniky a všechno to bylo dobré. Můj rytmus a závodní tempo bylo velice dobré i na použitých pneumatikách. Byli jsme schopni si potvrdit spoustu věcí, ale pořád se potřebujeme trochu zlepšit, nicméně není to nic zásadního. Celkově jsem spokojený s tím, jak to všechno jde a s mými časy na kolo.“

Joan Mir

„Dnes jsme vyzkoušeli spoustu věcí! Jsem z toho všeho úsilí docela unavený, byl to náročný den. Zkoušíme objevit dobré body a ty ne tak dobré. Jsem potěšen z toho, jak to šlo. Zítra doufám, že budu pokračovat tímto způsobem a budu schopný zaútočit na časy na kolo, tak uvidíme, jak to půjde. Líbí se mi nové kapoty, které jsem dnes zkoušel, ale musíme to všechno zanalyzovat.“

Sylvain Guintoli

„Dnes jsme testovali různé věci a některé aktualizované díly a jde nám to lépe a lépe. Včera to bylo více o „testování výkonu“ a dnes jsme se více soustředili na specifikace různých oblastí, jako je například spojka. Je to tady můj pátý den testování s týmem a jsem spokojený s progresem.“

Johann Zarco

Pol Espargaro

„Motorka se 100% zlepšuje. Dneska jsme udělali hodně věcí a ke konci jsem byl přetažený. Opět bylo horko a najezdili jsme spoustu kol. Ranní pád tomu nepomohl. Myslím, že zítra budeme uvolněnější a můžeme se soustředit na rychlá kola nebo dobrý rytmus. Hlavní věcí, na kterou jsme se tady soustředili, byla přilnavost zadního kola, což jsme zlepšili. Poté jsme ale měli nějaké problémy na předku. Také jsme více testovali elektroniku a aerodynamiku. Myslím, že jsme se dotkli všech dílů na motorce! Dnes večer budeme dobře spát a možná, že zítra už otestujeme méně věcí. Budeme se více soustředit na aktuální nastavení motorky, než abychom zkoušeli velké věci. Bude to více jako normální den při GP.“

„Pracovali jsme na nájezdu do zatáček, takže jsem mohl být jistější. Už včera se to zlepšovalo, ale chyběl mi pocit jednoduchosti. Během dne se to stalo přirozenější a mohl jsem se soustředit na další věci ohledně jízdy a udělat další krok vpřed. Dnes ráno to bylo jako na dobré vlně, když jsem zajel pěkný čas na kolo a mohl jsem surfovat celý den. Na konci odpoledne jsme změnili nastavení a ještě jednou nazuli nové pneumatiky. Tím jsem dostal malý dárek, když jsem se dostal pod dvě minuty. Nyní je to pěkný referenční bod. Díky tomu se můžu usmívat a cítit se šťastný. Bylo to lepší zlepšení, než jsem očekával. Budeme na to tímhle způsobem tlačit i zítra a uvidíme, co dalšího můžeme udělat a zejména jaká bude motorka po najetí hodně kol.“

Miguel Oliveira

„Vypadá to, že můžeme trochu zlepšovat naše časy na kolo každý den. Byl jsem spokojený s výkonem při jízdě na použitých pneumatikách a také s výkonem mé motorky. Jsem velice motivovaný, navíc tým odvádí skvělou práci. Stále více poznáváme motorku. Dnes jsme jen nestihli zaútočit na časy na kolo, ale řekl bych, že jsme docela silní a jdeme správným směrem.“

Hafizh Syahrin

„Upřímně, v tuto chvíli jsem pořád docela pomalý a daleko od těch nejlepších, zejména kvůli tomu, že se Maverick ke konci zlepšil. Nyní ale začínám chápat spoustu věcí, když jsem na trati. Když jedu za některými jezdci, jako mým týmovým kolegou Miguelem a také Polem Espargarem a Mikou Kallliem, snažím se pochopit, jak mohou tak dobře zatáčet. Nyní jsme našli to, čím to je, takže to pro poslední den na zítra zlepšíme. Udržuji si motivaci a tvrdou práci a také do toho pro tým snažím dát všechno.“

Andrea Dovizioso

„Byl to opravdu pozitivní den a jsem velice spokojený s tím, jak pracujeme. To nám umožnilo získat spoustu zajímavých dat. Dnes jsme se soustředili na některé oblasti, se kterými jsme měli v minulosti problémy a nalezli jsme dobrá řešení. Kromě toho jezdím sám a také se mi podařilo zajet několik delších vyjížděk spolu s Danilem a odjeli na pneumatikách závodní vzdálenost. To nám pomohlo lépe simulovat to, co se děje během GP. Ještě máme několik dílů, které vyzkoušíme zítra, protože vývoj se nikdy nezastaví a budeme se těšit na další cesty, jak zlepšit náš výkon.“

Danilo Petrucci

„Byl to velice intenzivní den pro fyzičku, protože jsme najeli spoustu kol a také jsem zajel závodní vzdálenost ve dvou vyjížďkách za sebou během nejteplejších hodin. Musím říct, že jsme získali pozitivní zpětnou vazbu, jak po technické, tak po fyzické stránce a tým odvedl excelentní práci. Malý problém nás zastavil od dalšího zlepšení času na kolo, ale hodnocení v tabulce pro nás není v tuto chvíli prioritou. V porovnání se včerejškem jsme konkurenceschopnější při vyšších teplotách, takže do zítra máme velkou jistotu.“

Jack Miller

„Tvrdě jsme pracovali na nastavení a zkoušeli spoustu řešení. Pocit na motorce je velice dobrý a s použitou střední pneumatikou jsem byl schopný zajíždět velice rychlá kola v časech 1:59. Je škoda pádu, protože to byl druhý pád za dva dny v 9. zatáčce. Zítra musíme tuto špatnou tradici zastavit.“

Francesco Bagnaia

„Byl to velice dobrý den. Pracovali jsme mnohem lépe než včera na technické úrovni a dnes odpoledne jsme udělali velký krok vpřed. Zítra zkusíme zaútočit na čas a závodní simulaci, ale myslím, že to byl doposud velice pozitivní test. Kolo za kolem se cítím lépe při poznávání motorky.“