Filip Salač po kvalifikaci na GP Argentiny 2019

Program závodního víkendu v Argentině dnes pokračoval třetími volnými tréninky a kvalifikacemi. Filip Salač nakonec pro zítřejší závod vybojoval 24. místo na startovním roštu.

Program závodního víkendu v Argentině dnes pokračoval třetími volnými tréninky a kvalifikacemi. Filip Salač nakonec pro zítřejší závod vybojoval 24. místo na startovním roštu.

Zdroj: TZ, Foto: Redox Prüstel GP Team (Václav Duška Jr.)

Filip Salač má za sebou další den druhé Grand Prix letošní sezóny mistrovství světa silničních motocyklů. Dnes byl na programu třetí volný trénink a odpoledne kvalifikace. Filip se dál soustředil na zlepšení své závodní stopy na nové trati a také na doladění nastavení motorky, se kterou byly včera problémy.

Už během prvních kol dopoledního tréninku Filip zrychlil a své časy na kolo tlačil dolu. Nakonec byl o dvě vteřiny rychlejší, než včera a obsadil 21. místo. Do odpolední kvalifikace bylo vše připravené, ale svou roli tu sehrála také taktika ostatních jezdců. Nakonec zajel téměř na tisícinu shodný čas jako dopoledne a do zítřejšího závodu bude startovat z 24. pozice na startovním roštu. Mezi jezdci jsou tradičně velice těsné rozdíly, takže je pro zítřek vše otevřené, navíc může sehrát roli počasí kvůli předpovídanému dešti.

Sledujte zítřejší závod, který začne v 17:00 a o přenos se postará stanice Nova Sport.

Filip Salač

„Ve třetím volném tréninku jsme se výrazně zlepšili, udělali jsme velký pokrok, takže jsem hodně zrychlil. Měl jsem dobré tempo a byl za to rád. Nebylo to jen o jednom kole, motorka fungovala, takže jsme byli dobře připraveni na kvalifikaci. V ní to bylo těžké hlavně z důvodu strategie, protože většina jezdců vyjela z boxů třikrát. Bylo to zvláštní, ale na druhou stranu jsme všichni na těsno za sebou. Já jsem na 24. místě, ale na druhého ztrácím jen 1,1 vteřiny, což je zanedbatelné. Do kvalifikace jsem dal všechno a jezdil stabilně rychlá kola. Myslím si, že jsme do závodu připraveni. Uvidíme jaké to zítra bude, ale podle předpovědi počasí by mělo pršet. Jsem zvědavý, zda se to vyplní nebo ne. Vůbec nevím, jestli bych tady chtěl vodu nebo ne. Někteří jezdci říkají, že to tu klouže, jiní, že ne, tak se uvidí zítra. Děkuji týmu, všem fanouškům, sponzorům a rodině za podporu.“